Close

Xpeng Mona 03: Με χαρακτηριστικά αυτοοδήγησης σε τιμή χαμηλότερη από 22.000 $

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng λάνσαρε ένα ηλεκτρικό όχημα με προσιτή τιμή, το Mona M03, που βασίζεται σε ένα ημιτελές project της Didi που πωλήθηκε στην Xpeng για 744 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Το όχημα διαθέτει ταμπλό χωρίς κουμπιά που το κάνει να μοιάζει με Tesla και σύστημα αυτοοδήγησης με τεχνητή νοημοσύνη.

Ο He Xiaopeng, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Xpeng , δήλωσε σε εκδήλωση παρουσίασης στο Πεκίνο το βράδυ της Τρίτης ότι το M03 ήταν «το μόνο αυτοκίνητο με προηγμένη αυτόνομη οδήγηση» που πωλήθηκε για λιγότερο από 200.000 Rmb. Η έκδοση “Max” του με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης ξεκινά από 155.000 Rmb (21.700 $).

Το αυτοκίνητο έχει τιμή εκκίνησης μόλις 119.800 Rmb, τη μισή από εκείνη της τυπικής έκδοσης Model 3 της Tesla, και ανταγωνίζεται τόσο τον κατασκευαστή ηλεκτρικών των ΗΠΑ και τα μοντέλα που προσφέρει η κινεζική ηγέτιδα στην εγχώρια αγορά BYD.

Η Didi αναγκάστηκε να μετριάσει τις φιλοδοξίες της από τότε που έγινε κύριο θύμα της τεχνολογικής καταστολής του Πεκίνου όταν εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2021.

Στη συνέχεια, διέγραψε και υπέστη περιορισμούς στην εγγραφή νέων πελατών και οδηγών, καθώς και πρόστιμο 8 δισεκατομμυρίων Rmb για «αβλαβείς» παραβιάσεις της νομοθεσίας για την ασφάλεια δεδομένων της Κίνας.

«Η Didi πούλησε το έργο στην Xpeng λόγω οικονομικών ζητημάτων», δήλωσε ο Wu Zhefeng, διευθυντής προϊόντων της Mona που μετακόμισε στην Xpeng από την Didi μετά την εξαγορά. Ένα νέο έργο αυτοκινήτου απαιτούσε μεγάλες επενδύσεις «που ήταν πολύ προκλητικές για την Didi», πρόσθεσε.

Ο Wu της Xpeng είπε ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία της Didi και η χρήση των δεδομένων του οδηγού στην ανάπτυξη της αυτοοδήγησης είχαν ως αποτέλεσμα σημαντικές εξοικονομήσεις που διευκόλυνε την πτώση της τιμής του M03.

Το νέο μοντέλο δεν προοριζόταν για χρήση στον στόλο της εταιρείας ride-hailing ή σε αυτούς των αντιπάλων της, είπε, προσθέτοντας: «Το όραμά μας είναι να [εξυπηρετούμε] νέους μεμονωμένους πελάτες που προτιμούν τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης». Η έκδοση Max μπορεί να παρκάρει μόνη της χωρίς κανέναν πίσω από το τιμόνι και να οδηγεί μόνη της σε δρόμους που επισκέπτεστε συχνά.

Οι αναλυτές είπαν ότι το M03 σηματοδότησε μια απόκλιση από την καθιερωμένη εικόνα της Xpeng ως premium μάρκας EV και θα οδηγούσε την υποστηριζόμενη από τη Volkswagen εταιρεία στο πολυσύχναστο τμήμα της αγοράς με προσιτές τιμές, όπου κυριαρχεί η BYD.

Η κίνηση της Xpeng να διευρύνει τη γκάμα της θεωρείται μια προσπάθεια να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων ακόμη και σε βάρος των περιθωρίων κέρδους εν μέσω παρατεταμένου πολέμου τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον σκληρό ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά, οι εταιρείες αυτοκινήτων ενδιαφέρονται μόνο για το πώς να κερδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες παραγγελίες με ελκυστική τιμή, ενώ παραμελούν το κόστος», δήλωσε ο Li Yanwei, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων της China Automobile Dealers Association.

Το Mona M03 πέρασε 10.000 παραγγελίες μέσα σε μια ώρα από την έναρξη της πώλησης, ανέφερε η Xpeng σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Τρίτη. Η αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε 30.200 αυτοκίνητα το δεύτερο τρίμηνο, ένα κλάσμα των 982.700 μονάδων της BYD το ίδιο τρίμηνο.

Με το νέο μοντέλο να συμπιέζει την κερδοφορία της Xpeng, ο διευθύνων σύμβουλός της αναγνώρισε ότι αντιμετώπιζε μια μεγάλη πρόκληση.

«Μόνο επτά μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν στην κινεζική αγορά την επόμενη δεκαετία», είπε κατά την παρουσίαση, προσθέτοντας ότι οι ετήσιες πωλήσεις 1 εκατομμυρίου αυτοκινήτων εξοπλισμένων με τεχνητή νοημοσύνη θα είναι «το εισιτήριο για την τελική μάχη».

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top