Close

Τέλος στα σχέδια της Ford να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030

Ο Marin Gjaja, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του τμήματος ηλεκτροκίνησης Model E της Ford, μίλησε στο British Autocar για τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέροντας πως παραιτείται από τα σχέδιά της να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το υψηλό κόστος της μπαταρίας και η αβεβαιότητα γύρω από τη νομοθεσία και τα προγράμματα κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα αναγκάζουν τους πελάτες να ξανασκεφτούν τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ford θα επικεντρωθεί επίσης στα υβριδικά κινητήρια σύνολα και θα διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε λειτουργία.

«Δεν νομίζω ότι μπορούμε να προχωρήσουμε σε τίποτα μέχρι να αποφασίσουν οι πελάτες μας ότι είναι όλοι μέσα, και αυτό εξελίσσεται με διαφορετικούς ρυθμούς σε όλο τον κόσμο», είπε ο Gjaja στο Autocar. «Δεν βλέπουμε ότι το να είμαστε πλήρως ηλεκτρικοί μέχρι το 2030 είναι μια καλή επιλογή για την επιχείρησή μας ή, ειδικά, για τους πελάτες μας».

Ο Gjaja δήλωσε ότι η ηλεκτροδότηση ήταν ακόμα ένας μακροπρόθεσμος στόχος. Οι προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας θα «τέλειωναν σε έναν εξαιρετικά ηλεκτροδοτημένο στόλο – ίσως τελικά πλήρως ηλεκτρισμένο αν καταφέρουμε να κάνουμε σωστά το κόστος της μπαταρίας και την ενεργειακή πυκνότητα». Ωστόσο, πρόσθεσε: «Αυτός είναι ένας προορισμός, και είναι δέκα χρόνια ή είναι 30 χρόνια; Δεν νομίζω ότι η κρυστάλλινη μπάλα κανενός είναι αρκετά καλή για να το πεις».

Η Ford δήλωσε αρχικά το 2021 ότι ήθελε να πουλά μόνο ηλεκτρικά στην Ευρώπη από το 2030. Για τα επαγγελματικά οχήματα, τα δύο τρίτα των πωλήσεων επρόκειτο να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά, ένας στόχος που ο Gjaja λέει τώρα ότι ήταν «πολύ φιλόδοξος».

Για να το κάνει αυτό, η Ford άνοιξε το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων στο εργοστάσιό της στην Κολωνία τον Ιούνιο του 2023. Εκεί η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει το νέο πλήρως ηλεκτρικό Explorer και το Capri. Η αμερικανική εταιρεία είχε επενδύσει δύο δισεκατομμύρια δολάρια στη μετατροπή του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί το τι θα συμβεί με το εργοστάσιο στη Βαλένθια της Ισπανίας. Ο Gjaja είπε στη βρετανική πύλη ότι η Ford αναπτύσσει μια «πλατφόρμα πολλαπλής ενέργειας» για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

«Θα φέρουμε κάτι στη Βαλένθια, αλλά δεν έχουμε δεσμευτεί για αυτό που πρόκειται να είναι», είπε. «Εξακολουθούμε να εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Νομίζω ότι θα είναι πολλαπλής ενέργειας. Αυτή είναι η σημερινή μας σκέψη, γιατί πιστεύουμε ότι μας δίνει τις καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, δεδομένης της ευρωπαϊκής αγοράς και της υιοθέτησης».

Το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα θα βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2027. Η ετήσια χωρητικότητα θα είναι 300.000 μονάδες. Η Autocar εικάζει ότι θα μπορούσε να είναι ένα Kuga νέας γενιάς, «με αυτό το αυτοκίνητο να αναμένεται να τελειώσει τον τρέχοντα κύκλο ζωής του γύρω στο 2026». Ωστόσο, αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top