Close

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να γίνουν πιο δύσκολα στην ενοικίαση

Εάν θέλετε να δοκιμάσετε ένα ηλεκτρικό όχημα, η ενοικίαση μπορεί να είναι μια καλή επιλογή, ωστόσο η εύρεση ενός μπορεί σύντομα να γίνει πολύ πιο δύσκολη.

Τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν οικονομική καταστροφή για τις εταιρείες ενοικίασης, ειδικά για τη Hertz, η οποία τον Ιανουάριο περιόρισε τα σχέδια για την απόκτηση 100.000 Tesla αφού οι αξίες μεταπώλησης των αυτοκινήτων έπεσαν πολύ πιο γρήγορα από ό,τι περίμενε η εταιρεία.

Η εμπειρία της Hertz είχε μια ανατριχιαστική επίδραση στη βιομηχανία της και πολλές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων προσπαθούν τώρα να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλες εκπτώσεις. Και μπορεί να περάσει λίγος χρόνος μέχρι να αρχίσουν να αγοράζουν ξανά.

Πέρυσι, περισσότερο από το 4 τοις εκατό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από κατασκευαστές σε εταιρείες ενοικίασης ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με την S&P Global Mobility. Μέχρι στιγμής φέτος, ο αριθμός αυτός είναι μόλις 1,4 τοις εκατό.

Θεωρητικά, η ενοικίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τους ανθρώπους να προσπαθήσουν να νιώσουν άνετα με νέους τύπους οχημάτων, όπως αυτοκίνητα με μπαταρίες που δεν παράγουν εκπομπές ρύπων.

«Η δυνατότητα που μπορούν να έχουν οι εταιρείες ενοικίασης για την αναμόρφωση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και την προώθηση της υιοθεσίας είναι κρίσιμη», δήλωσε η Stephanie Valdez-Streaty, διευθύντρια βιομηχανικών πληροφοριών στην Cox Automotive. «Αλλά υπάρχει πολύς δρόμος».

Η κ. Valdez-Streaty είπε ότι οι εταιρείες ενοικίασης προσέφεραν πρόσφατα καλές προσφορές για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά αυτές ήταν απίθανο να διαρκέσουν καθώς οι εταιρείες αραίωσαν τους στόλους τέτοιων αυτοκινήτων.

Η Hertz και άλλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων διαπίστωσαν ότι η προσφορά στους πελάτες ηλεκτρικών οχημάτων με κέρδος ήταν πιο δύσκολη από ό,τι περίμεναν. Τα περισσότερα συγκροτήματα ενοικίασης αυτοκινήτων στα αεροδρόμια δεν είχαν φορτιστές. Πολλοί ενοικιαστές δεν ήταν προετοιμασμένοι για το πόσο γρήγορα επιτάχυναν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οδηγώντας σε περισσότερα ατυχήματα και υψηλότερα ασφάλιστρα. Και ορισμένες εταιρείες διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να πάρουν ανταλλακτικά για τέτοια αυτοκίνητα όσο γρήγορα μπορούσαν για αυτοκίνητα βενζίνης.

«Πίστευαν ότι τα EV θα ήταν πιο απλά και απλά και φθηνότερα στη συντήρηση», δήλωσε ο Karl Brauer, εκτελεστικός αναλυτής στο iSeeCars.com, έναν διαδικτυακό ιστότοπο αναζήτησης αυτοκινήτων. «Βρίσκουν ότι αυτό δεν είναι αλήθεια».

Σε μια δήλωση, η Hertz είπε ότι «θα συνεχίσει να προσφέρει στους πελάτες μας την ευρύτερη δυνατή επιλογή μάρκας και μοντέλων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις εταιρείες ενοικίασης ήταν η ταχεία απόσβεση των αυτοκινήτων που κατασκεύαζε η Tesla, η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εταιρεία, με επικεφαλής τον Elon Musk, μείωσε απότομα τις τιμές στα νέα μοντέλα πέρυσι για να στηρίξει τις πωλήσεις. Αυτό πίεσε τις τιμές για τα μεταχειρισμένα Teslas. Μια μελέτη που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα από το iSeeCars.com διαπίστωσε ότι τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα είχαν χάσει την αξία τους γρηγορότερα από το μέσο αυτοκίνητο χρησιμοποιημένου αερίου φέτος και, τον Μάιο, κοστίζουν λιγότερο κατά μέσο όρο από τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα βενζίνης για πρώτη φορά.

Οι αξίες μεταπώλησης είναι ένα κρίσιμο μέρος του οικονομικού λογισμού για τις εταιρείες ενοικίασης, επειδή γενικά πωλούν αυτοκίνητα πριν συσσωρευτούν πάρα πολλά μίλια. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων καταγράφουν απώλειες όταν πωλούν αυτοκίνητα λιγότερο από ό,τι περίμεναν. Τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η μειωμένη αξία του ηλεκτρικού στόλου της Hertz μείωσε τα κέρδη της κατά 195 εκατομμύρια δολάρια.

Οι εταιρείες ενοικίασης «εξαρτώνται 100 τοις εκατό από τις υπολειμματικές αξίες», δήλωσε ο Shay Natarajan, συνεργάτης στην Mobility Impact Partners, μια εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων που επενδύει σε βιώσιμες μεταφορές. «Είναι απλώς ένα πολύ δύσκολο επιχειρηματικό μοντέλο».

Ο James Iovino, ο οποίος ζει στο Baldwin της Νέας Υόρκης, κατέγραψε περίπου εννέα ηλεκτρικά οχήματα στον ιστότοπο κοινής χρήσης αυτοκινήτων Turo. Αλλά έφυγε από την επιχείρηση πριν από ένα μήνα περίπου, αφού οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έπεσαν.

«Κάηκα για τον ίδιο λόγο που τραυματίστηκε ο Hertz – ο Elon Musk ανοίγει το στόμα του και η βιομηχανία κάνει μια βουτιά», είπε.

Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων λένε ότι δεν απορρίπτουν αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρία λόγω της πρόσφατης πτώσης των τιμών.

Η Enterprise Mobility έχει αρκετές χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα διαθέσιμα στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Ευρώπη και θα προσθέσει περισσότερα ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς, δήλωσε ο Mike Wilmering, εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Enterprise εργάζεται επίσης για τη διάθεση περισσότερων φορτιστών στους πελάτες της.

«Ψάχνουμε πέρα ​​από το πόσοι φορτιστές είναι διαθέσιμοι και εργαζόμαστε για να προσδιορίσουμε τις ανάγκες σε ρεύμα και την πρόσβαση — τόσο στις τοποθεσίες μας όσο και στις κοινότητες που εξυπηρετούμε», είπε ο κ. Wilmering. «Θέλουμε οι πελάτες να έχουν μια εξαιρετική εμπειρία με τα EV και τους κρατάμε στο επίκεντρο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας».

Μερικοί άνθρωποι που δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό όχημα αντιμετωπίζουν μια απότομη καμπύλη μάθησης όταν τους δίνεται ένα αυτοκίνητο με μπαταρία. Οι εταιρείες ενοικίασης συνήθως δεν διαθέτουν το προσωπικό για να δώσουν στους πελάτες ένα σεμινάριο. Η Hertz, για παράδειγμα, προσφέρει πληροφορίες στο διαδίκτυο για ενοικιαστές ηλεκτρικών οχημάτων και τους στέλνει οδηγίες μέσω email.

Ο ανεφοδιασμός ήταν ένα άλλο ζήτημα. Πολλές εταιρείες ενοικίασης περιμένουν από τους πελάτες να επαναφορτίσουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε περίπου 70 τοις εκατό πριν τα επιστρέψουν. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες πρέπει να σχεδιάσουν να σταματήσουν σε φορτιστή κοντά στο τέλος των ταξιδιών τους, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να προλάβουν πτήσεις και δεν υπάρχουν αρκετοί γρήγοροι φορτιστές κοντά στο κέντρο ενοικίασης αυτοκινήτων.

Οι εταιρείες ενοικίασης δεν θέλουν να είναι υπεύθυνες για τη χρέωση επειδή τους αρέσει να επαναφέρουν γρήγορα τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο για τις εταιρείες ενοικίασης να εγκαταστήσουν φορτιστές στα αεροδρόμια.

Οι άνθρωποι που νοικιάζουν Teslas έχουν πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger, το μεγαλύτερο σύστημα γρήγορης φόρτισης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αλλά οι περισσότεροι υπερσυμπιεστές λειτουργούν μόνο με αυτοκίνητα Tesla. Τα άτομα που νοικιάζουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Kia, η General Motors ή η Polestar πρέπει να χρησιμοποιούν φορτιστές που προσφέρονται από άλλους παρόχους, ο καθένας με τη δική του εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για πληρωμή. Οι ενοικιαστές πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι υπάρχουν λίγοι ή καθόλου ταχυφορτιστές σε πολλές περιοχές της χώρας, ειδικά στις αγροτικές περιοχές.

Αλλά ακόμα και στην καρδιά της βιομηχανίας της τεχνολογίας, η οδήγηση ενός νοικιασμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να είναι δύσκολη.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top