Close

Έρευνα δείχνει πως η άγνοια των οδηγών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους εμποδίζει από το να αγοράσουν

Μια νέα έρευνα που διεξήχθη από το YouGov έδειξε ότι η πίστη στους μύθους των ηλεκτρικών οχημάτων εμποδίζει την υιοθέτησή τους, με τους περισσότερους οδηγούς βενζινοκίνητων αυτοκινήτων να πετυχαίνουν μόλις 2/10 σε ένα κουίζ για το πώς λειτουργούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η έρευνα ανατέθηκε από τη Μονάδα Πληροφοριών για την Ενέργεια και το Κλίμα (ECIU), έναν ανεξάρτητο μη κερδοσκοπικό οργανισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το YouGov έθεσε σε 1.000 οδηγούς αυτοκινήτων βενζίνης/ντίζελ του Ηνωμένου Βασιλείου δέκα ερωτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επικεντρωμένες κυρίως σε δημοφιλείς μύθους σχετικά με αυτά.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι αυτή η παραπληροφόρηση καλά κρατεί ειδικά μεταξύ των οδηγών που δεν έχουν οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Από τους οδηγούς βενζινοκίνητου που συμμετείχαν στην έρευνα, η πλειοψηφία τους, το 57%, μπόρεσε να απαντήσει σωστά μόνο σε 2 από τις 10 ερωτήσεις και το 90% είχε λιγότερες από τις μισές απαντήσεις σωστές. Υπήρχαν πολλές «αβέβαιες» απαντήσεις, οπότε αυτό δεν σημαίνει ότι έκαναν λάθος, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό αποτυχίας. Το 23% των οδηγών βενζίνης είχε μηδενικές ερωτήσεις σωστές.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (62%) των οδηγών βενζίνης πιστεύουν ότι είναι πιο ακριβό να έχεις και να χρησιμοποιείς ένα EV, με μόνο το 14% να αναγνωρίζει σωστά ότι τα EV είναι συνήθως φθηνότερα. Μια έκθεση από την ECIU διαπίστωσε ότι οι οδηγοί των 10 κορυφαίων σε πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων του 2023 μπορούν να βρεθούν να πληρώνουν ασφάλιστρα 700 λιρών ετησίως σε λειτουργικά έξοδα, σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το 41% ​​των οδηγών βενζίνης πιστεύει λανθασμένα ότι τα EV είναι πιο πιθανό να πιάσουν φωτιά από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, με μόνο το 24% να κατανοεί ότι είναι λιγότερο πιθανό να πιάσουν φωτιά. Τα στοιχεία από το EV Fire Safe έδειξαν ότι τα EV έχουν περισσότερες από 80 φορές λιγότερες πιθανότητες να πιάσουν φωτιά από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ.

Περισσότεροι από τους μισούς (59%) οδηγοί βενζίνης πίστευαν ότι το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου «δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει» τη στροφή του προς τα ηλεκτρικά, ενώ μόνο ένας στους πέντε (20%) αναγνώρισε σωστά αυτή τη δήλωση ως ψευδή. Το National Grid έχει χαρακτηρίσει ρητά αυτό ως «μύθο» και είναι σαφές ότι το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει εκατομμύρια περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 80% των οδηγών βενζίνης πιστεύει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι σε πορεία για να εγκαταστήσει την υποδομή φόρτισης που χρειάζεται, παρά το γεγονός ότι η χώρα είναι μπροστά από το χρονοδιάγραμμα για να πετύχει τον στόχο της για 300.000 φορτιστές στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2030.

Περισσότεροι οδηγοί (35%) πίστευαν λανθασμένα ότι οι εκπομπές CO2 ενός EV καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους δεν είναι λιγότερες από εκείνες ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου από όσους αναγνώρισαν αυτή τη δήλωση ως ψευδή (32%). Ένα EV που οδηγείται στο Ηνωμένο Βασίλειο παράγει τρεις φορές λιγότερες εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της ζωής του από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ.

Από την άλλη, το 37% αναγνώρισε ότι περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που λειτουργούν με βρετανική ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές θα καθιστούσαν το Ηνωμένο Βασίλειο πιο ενεργειακά ανεξάρτητο από το να βασίζεται στις αυξανόμενες εισαγωγές πετρελαίου και βενζίνης. Το 29% συμφώνησε με την εσφαλμένη δήλωση ότι τα EV θα αποδυνάμωναν την ενεργειακή ανεξαρτησία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το 54% σωστά διαφώνησε με τη δήλωση ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι καλύτερα για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Μόνο το 28% πίστευε ότι αυτή η δήλωση ήταν αληθινή.

Περισσότεροι οδηγοί βενζίνης (39%) διαφώνησαν σωστά με τη δήλωση ότι τα EV αποτελούν απειλή για τη δομική ακεραιότητα των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου από ό,τι εσφαλμένα συμφώνησαν με αυτήν (33%).

Αυτά τα ψέματα που ακούγονται, λοιπόν, επηρεάζουν την απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει χειρότερη ποιότητα αέρα και χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής για όλους στη Γη.

Από τους οδηγούς που σημείωσαν την υψηλότερη βαθμολογία – 8/10 ή περισσότερες σωστές απαντήσεις – το 64,6% από αυτούς δήλωσαν ότι θέλουν το επόμενο αυτοκίνητό τους να είναι ένα ηλεκτρικό. Αλλά από τους οδηγούς που σημείωσαν 2/10 ή λιγότερο, μόνο το 6,1% ήθελε το επόμενο αυτοκίνητό τους να είναι ηλεκτρικό.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top