Close

Η ΕΕ προτείνει χαμηλότερους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα

Οι τιμωρητικοί δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής θα μειωθούν μετά από διαβουλεύσεις με τις επηρεαζόμενες εταιρείες, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Η Tesla θα είναι και πάλι ο μεγάλος νικητής αυτής της αλλαγής, αφού ο προτεινόμενος δασμολογικός συντελεστής μειώθηκε για δεύτερη φορά στο 7,8 τοις εκατό από 9 τοις εκατό.

Οι κινεζικές εταιρείες SAIC και Geely θα μειώσουν τα επιτόκια τους από 36,3 τοις εκατό σε 35,3 τοις εκατό και από 19,3 τοις εκατό σε 18,8 τοις εκατό, αντίστοιχα.

Αυτοί οι δασμοί θα εφαρμόζονται επιπλέον του βασικού συντελεστή δασμού 10 τοις εκατό που ισχύει η ΕΕ για όλες τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

Αξιωματούχοι της κινεζικής κυβέρνησης προσπαθούν να συνάψουν συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να τερματιστεί η διαμάχη προτού τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ διεξαγάγουν ψηφοφορία αργότερα αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με την οποία οι υποχρεώσεις θα εγγραφούν σε νόμο για μια πενταετία.

Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, 15 από τα 27 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 65 τοις εκατό του πληθυσμού του μπλοκ θα έπρεπε να αντιταχθούν στους δασμούς για να τους σταματήσουν.

Τη Δευτέρα, ο υφυπουργός Εμπορίου Λι Φέι συναντήθηκε με ανώτερους αξιωματούχους της ΕΕ στις Βρυξέλλες για συνομιλίες ενόψει της συνάντησης που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα μεταξύ του υπουργού Εμπορίου Wang Wentao και του απερχόμενου επικεφαλής εμπορίου της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις.

Μολονότι οι Βρυξέλλες είναι πρόθυμες να μιλήσουν, υπάρχει σκεπτικισμός ως προς το κατά πόσον είναι δυνατόν να διακοπεί μια μεγάλη συμφωνία: οποιαδήποτε κινεζική πρόταση θα πρέπει να αντικατοπτρίζει την επίδραση των δασμών κατά των επιδοτήσεων, οι οποίοι θα εφαρμόζονταν το αργότερο έως τις 31 Οκτωβρίου.

Η ΕΕ λέει ότι οι κινεζικές επιδοτήσεις επιτρέπουν στις εταιρείες να εξάγουν τα αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη με έκπτωση, καθιστώντας τα τοπικά μοντέλα λιγότερο προσιτά. Το Πεκίνο αρνήθηκε ότι αυτό συμβαίνει και είπε ότι η επιτυχία του κλάδου είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού και καινοτομίας.

Ακόμη και ο υψηλότερος δασμός της ΕΕ – το 35,3 τοις εκατό συν 10 τοις εκατό βασικός συντελεστής για τη SAIC – είναι χαμηλός σε σύγκριση με ορισμένες άλλες μεγάλες δυτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά, που έχουν προχωρήσει στην επιβολή εισαγωγικών δασμών 100 τοις εκατό.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top