Close

Η Samsung παρουσίασε solid-state μπαταρία για ηλεκτρικά που υπόσχεται 1.000 χλμ. με μία φόρτιση σε 9 λεπτά

Oι εξελίξεις στην τεχνολογία της μπαταρίας είναι στο επίκεντρο της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, με τις βιομηχανίες να εργάζονται σκληρά για να ξεπεράσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο όσον αφορά τα ηλεκτρικά είναι η μείωση του χρόνου φόρτισης και η αύξηση της εμβέλειας. Εδώ έρχονται οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (SS), οι δυνατότητες των οποίων είναι αδιαμφισβήτητες.

Στην έκθεση SNE Battery Day 2024 Expo στη Σεούλ της Νότιας Κορέας, η Samsung παρουσίασε την τελευταία της τεχνολογία μπαταριών: μια μπαταρία οξειδίου στερεάς κατάστασης ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μερικούς εντυπωσιακούς ισχυρισμούς.

Πώς ακούγεται μια διάρκεια ζωής 20 ετών και ένας χρόνος φόρτισης εννέα λεπτών;

Επιπλέον, η μπαταρία στερεάς κατάστασης της Samsung συνοδεύεται από όλα τα προνόμια που σχετίζονται με αυτούς τους τύπους μπαταριών, όπως μικρότερο βάρος και βελτιωμένη ασφάλεια χάρη σε μια πιο σταθερή θερμική ισορροπία. Αλλά ίσως το καλύτερο μέρος είναι ότι η τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης της Samsung έχει περίπου 500 βατώρες ανά κιλό. Αυτή είναι σχεδόν διπλάσια από την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών που βρίσκονται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα. Αυτό στον πραγματικό κόσμο αντιστοιχεί σε περίπου 1.000 χλμ. εμβέλειας με μία μόνο φόρτιση.

Η Samsung συνεργάζεται ήδη με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να ενσωματώσει την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης στα επερχόμενα ηλεκτρικά. Η Toyota και η Samsung συμφώνησαν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή μπαταριών SS το 2027, με την Toyota να σημειώνει ότι τα premium οχήματά της Lexus θα είναι από τα πρώτα που θα επωφεληθούν από αυτή τη νέα τεχνολογία.

Ωστόσο, αυτές οι μπαταρίες εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης απαιτούν κάποια αρκετά σταθερή υποδομή για να έχετε τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης των εννέα λεπτών. Στην Κίνα, της οποίας οι κατασκευαστές ηλεκτρικών προσφέρουν παρόμοιες ταχύτητες φόρτισης, οι φορτιστές 480 kW και μερικές φορές ακόμη και 600 kW είναι απολύτως απαραίτητο. Αλλά ακόμη και στην Κίνα, οι σταθμοί φόρτισης αυτής της χωρητικότητας είναι πολύ λίγοι.

Επομένως, η πραγματική πρόκληση εδώ δεν είναι τόσο αν είναι δυνατό ή όχι, αλλά το πόσο γρήγορα η υποδομή εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης μπορεί να διατεθεί στις μάζες.

Μετά, φυσικά, υπάρχει το θέμα του κόστους. Αυτή τη στιγμή, η κατασκευή μπαταριών EV στερεάς κατάστασης κοστίζει πολύ περισσότερο από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και LFP που βρίσκονται στα τρέχοντα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα — περίπου τρεις ή τέσσερις φορές, για να είμαστε συγκεκριμένοι. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που η Toyota σχεδιάζει να εισάγει πρώτα μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα οχήματά της Lexus, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ υψηλότερα.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top